Kenapa Menangis Sayang?

Monday, September 3, 2012

HiTaM~PuTiH~KeHiDuPaN SeKaRaNG


AKHIR ZAMAN,,,
Ucapan SALAM hanya diucapkan kepada orang yang rapat.  Terkadang, sudah tidak lagi kedengaran ucapan SALAM.  Yang selalu kedengaran sekarang… HYE!, HELLO! WAZZUP BRO! etc.

*aah..mmg perasan gak..yo..wassup2.. mulai hari ni cuba pupuk dlm diri supaya sentiasa memberi salam apabila berjumpa orang..(yg muslim tau..)

AKHIR ZAMAN,,,
Masing-masing mementingkan diri sendiri.  Peduli apa dengan hal orang lain.

*hurmm..iye kot..tapi ade gak tau yg busy body..lagi2 time eksiden..nampak mcm prihatin sgt..bkn nak tlg sgt pun..tlg tgk jek..oppss..jgn ada yg terasa pulak..

AKHIR ZAMAN,,,
Dengan jiran pun kita tak ambil hirau malah ada yang tidak pernah bersua muka.  Sehingga ada yang berlaku kes “berlaga punggung” kereta, baru tahu rupa-rupanya jiran sendiri!

*ayyoo..mcm terasa ckit la..hehe..aku kenal jiran2 aku..Cuma tak berapa nak byk ckp pun..sbbnye,kat tmpat aku tu yg suka jaga tepi kain org ramai sekali..tepi kainnya tercarik dia tak Nampak..nauzubillah..tak baik ckp org tau..

AKHIR ZAMAN,,,
Yang paling DITAKUTI apabila ada ibu-ibu yang melahirkan “tuan-tuan”nya, sebagaimana yang telah disabdakan Nabi S.A.W

*nauzubillah..jgn kategorikan aku dlm kategori ini..aku tak buat mak mcm hamba..dia nak jaga anak2 aku..aku bg dia bayaran mcmana org byr pengasuh anak kat luar..+ duit belanja dapur jugak..+lain2 yg dia nak..sbb dia IBUku! Sayang omak!


No comments:

Post a Comment